• Adresa :Sos.Viilor,Nr92,Bloc4,Scara8,Ap4,Parter
  • Email :psihologulajuta@gmail.com
  • Telefon : 0762639680
/ Blog
Acasă » 2015 » Octombrie » 12 » Basmele și viața emoțională a copiilor
09.50
Basmele și viața emoțională a copiilor

 

     Părinții, profesorii și terapeuții subliniază faptul că basmele ne oferă o excelentă modalitate de a accede la viața emoțioanală a copiilor. Sunt prezentate mai jos câteva sugestii de întrebuințare a basmelor.

     ”Albă ca zăpada” este povestea care pune în centru vanitatea. Atât regina, cât și Albă ca-zăpada prezintă tendințe spre vanitate. Copii pot fi încurajați să găsească propriile lor  soluții prin întrebări de tipul: ”De ce crezi că Albă-ca-zăpada o invită pe regină în căsuța piticilor, deși ea a fost sfătuită de către pitici să nu realizeze acest lucru?”. De asemenea copii pot fi atenționați cu privire la elementele narcisice din poveste, realizând comparații între Albă-ca-zăpada și mama ei vitregă. Este de preferat ca accentul să cadă asupra faptului că ambele manifestă un interes excesiv pentru felul în care arată. O altă poveste care pune accentul pe aspectele de ordin fizic ale unei persoane este basmul ”Hainele cele noi ale împăratului”. Copiii sunt de-a dreptul încântați de această poveste al cărei personaj principal este un împărat vanitos care sfârșește ca subiect de batjocură în momentul în care un copil îl dă de gol. Povestea îi plasează pe cei mici într-o poziție de putere, mesajul transmis fiind acelea că adevărul nu este întotdeauna de partea părinților. Astfel cei mici poti fi încurajați să povestească întâmplări în care aceștia au simțiti că au avut dreptate, în timp ce adultii s-au înșelat.Un alt element interesant pe care îl aduce povestea lui Andersen este legat de natura viciată a presiunii exercitate de persoanele de aceeași vârstă. Cei mici pot fi întrebați dacă s-au aflat în situații în care au fost de acord cu prietenii sau colegii lor doar pentru a le face pe plac acestora.

     ”Hansel și Gretel” reprezintă chintesența poveștilor referitoare la autoindulgența gustativă, evidențiând ce se poate petrece în momentul în care apetitul cuiva  este exagerat. Deși protogoniștii poveștii și-au potolit foamea mâncând casa vrajitoarei, aceștia continuă să mănânce, devorând casa acesteia și punându-se în pericol. Cei mici pot fi rugați să vă ofere exemple cu privire la consumul în mod excesiv al unui aliment. De asemenea, puteți avea discuții referitoare la obezitate și la alimentația sănătoasă.

     ”Cenușăreasa” împreună cu alte povești similare pot oferi cheia înțelegerii conflictelor dintre frați și în special a geloziei dintre aceștia. Copiii pot fi stimulați să realizeze conexiuni cu propriile lor sentimente de gelozie prin întrebări de genul: ”Este cineva din familia ta favorizat în vreun fel?”. De asemenea, o altă temă de discuție pe baza acestei povești poate fi victimizarea. Puteți începe o discuție cu întrebări similare acesteia:”Ai putea descrie felul în care te-ai simți dacă ai fi în locul Cenușăresei?”.

            Dragi părinți, ați putea menționa ce alte basme folosiți în relația dvs. cu copiii?

Sursa: ”Vrăjitoarea se pregătește să moară”-Sheldon Cashdan, Ed. Trei

Vizualizări: 1653 | Adăugat de: iCxtream | Rating: 5.0/1
Total comentarii : 0
00000
avatar