• Adresa :Sos.Viilor,Nr92,Bloc4,Scara8,Ap4,Parter
  • Email :psihologulajuta@gmail.com
  • Telefon : 0762639680
/ Blog
Acasă » 2015 » Septembrie » 11 » Copiii şi sportul
10.33
Copiii şi sportul

 

     Este important ca părinţii să fie informaţi în privinţa necesității, precum şi a celor mai bune metode de a desfăşura o activitate fizică adecvată, pentru o dezvoltarea armonioasă, atât din punct de vedere fizic, cât şi din punct de vedere psihic. Astfel, activitatea fizică este nu numai utilă, ci chiar indispensabilă pentru creşterea corectă şi normală a copilului. Dacă un copil este învățat de mic să facă mișcare și să iubească sportul, va realiza acest lucru şi la maturitate. Mulţi profesori afirmă ca rezultatele şcolare sunt favorizate de practicarea complementară a unui tip de sport.

     Activitatea fizică se resimte când vine vorba de conformația și de funcțiile organismului.  Prin intermediul acesteia, se reduc grăsimile şi creşte masa corporală (muşchii) fără o scădere în greutate. Alte beneficii pot fi: îmbunătăţirea transportului de oxigen în organism, creşterea forţei muscularea, dezvoltarea spatelui, reducerea bazinului etc.

     În primii ani de viaţă, activitatea fizică, activitatea sportivă şi jocurile pot fi cu greu diferenţiate. Încă din primele zile de când apare pe lume, bebelușul efectuează o activitate motorie. O primă activitate fizică pentru copil poate fi cea „acvatică”; după împlinirea vârstei de un an. După cum se știe, înotul are multe beneficii. Gimnastica şi dansul pot fi începute de la trei ani. Cam în jurul vârstei de 6-7 ani putem vorbi de activitate sportivă. Luați aminte că nu trebuie să vă forțați copilul să practice un anumit sport. Lăsați-l să aleagă singur. Dumneavoastră doar îl veți duce să încerce diverse sporturi, dar decizia este a lui. De cele mai multe ori, sunt atraşi de sporturi în echipă pe care le consideră mai distractive.

     Practicarea unui sport „incomplet şi nesimetric” (ciclism, fotbal, schi alpin, scrimă) poate determina pe termen lung, la un organism în formare, dezechilibre structurale. Copiilor care practică astfel de sporturi, li se recomandă şi activităţi sportive complementare, precum înotul sau gimnastica.

 

 

 

Vizualizări: 614 | Adăugat de: iCxtream | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar